A hétvégén egy újabb vega ételt készítettem el, de ígérem a közeljövőben lesznek finomságok a húsimádóknak is. Az ötlet egy ismerősömtől származik. Sosem csináltam még Gazpacho-t, de szerintem elég jól sikerült. Kicsit kutakodtam, hogy pontosan hogy is készül, mi kell etc. Hogy őszinte legyek meglepődtem, hogy mennyi féle-fajta elkészítési mód létezik. Mindenesetre én összemixeltem több fajta módot, és akkor lássuk, hogy mi sült ki belőle!

 Kezdetnek jó alaposan mossuk meg a hozzávalókat, hámozzuk meg a paradicsomot és az uborkát, pucoljuk meg a hagymát. Ha megvagyunk szépen apró kockákra felvágjuk az uborkát, a hagymát és a pradicsomot. A paradicsomot kimagozhatjuk, ugyanis sok recept írja ezt, én azonban benne hagytam mivel én szeretem. egy tálban összekeverjük, fűszerezzük, majd hozzáadjuk a teáskanál borecetet, a 3 evőkanál felaprított, friss mentalevelet és a 2 evőkanálnyi olivaolajat. (Én sót, borsot, majorannát, oregánót tettem bele.) 

Ha megvagyunk lefedjük és egy 15 percre állni hagyjuk. Ha összeértek a zöldségek fogjuk őket és egy kis mixerbe vagy edénybe tesszük, majd kis adagokban összeturmixoljuk őket! Az elkészült lét egy edénybe öntjük.

Tipp: A paradicsomot többféleképpen is meghámozhatjuk. Én krumplihámozóval csináltam. A másik mód az, hogy pár percre forró vízbe tesszük, majd utána könnyebb hámozni. 

 Ha megvagyunk a krémesítéssel akkor  fogjuk a száraz kenyér-darabokat a fokhagymaszeletekkel és sűrített paradicsomot, majd hozzáadjuk a léhez és a tálban teljesen simára keverjük a turmixgéppel. A levesbe jégkockákat (2db) dobunk, lefedjük és betesszük a hűtőbe.

 

Ezt követően elkészítjük a díszítést. Fogjuk a félretett zöldségeket és apró kockákra vágjuk őket és egy tálban összekeverjük. Fontos, hogy itt is hámozzuk meg az uborkát!

(Én itt nem használtam piros húsú paprikát, mivel elfelejtettem beszerezni. Zöld paprikát csak az rakjon bele, aki szereti a csípősebb ízeket!)

Ha megfelelően lehűlt a leves (jég hideg) akkor lehet fogyasztani. Kis tálkákba szedünk belőle, majd ízlés szerint adjuk hozzá a "köretnek" készített zöldségeket valamint a pirított toast kenyeret.


Nagyon pepecs munka, igazából 40 perc alatt elkészíthető, de az íze kárpótol minket.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek hozzá!

KT

Hozzávalók (leves):

  • 6-8 db érett paradicsom
  • 1 db kígyóuborka
  • 1 fej hagyma
  • 4 szelet szétmorzsolt száraz kenyér
  • 1 kis zöldpaprika
  • 3 evőkanál friss mentalevél
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál vörösborecet
  • 2 evőkanál sűrített paradicsom

Hozzávalók (díszítés):

  • 2 db paradicsom
  • 1 db csemegeuborka
  • 1 fej hagyma
  • 3-5 szeletpirított toast kenyér

 

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása