IMG_5102.JPG

Életemben nem csináltam még polentát, pedig nagyon szeretem, de nálunk nem szerepel a rendszeresen elkészített ételek között. Az étel sztorija a következő: gyors és finom ebédet szerettem volna összedobni, ami illik a blog profiljába is, hiszen rég került fel friss bejegyzés az Abroszra. Prágai élményekről beszélgettünk egy barátommal, ahol is szóba került a puliszka és elmeséltem, hogy én mennyire odavoltam érte, ennek ellenére azóta sem ettem. Innen jött az ötlet, a többi pedig adta magát. A hús azért kell, hogy laktató legyen, a zöldségek pedig azért, mert imádom őket. A kis kitérő után nézzük meg, hogy is készül a sertéshússal rakott polenta (puliszka).

 

IMG_5061.JPG

 

 

Hozzávalók:

 

  • 0,5 dl olaj
  • 1 db sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 60 dkg sertéshús (én lapockát használtam)
  • 2 tv paprika
  • 1 pritaminpaprika
  • 1 paradicsom
  • 1 csokor petrezselyem
  • 40 dkg kukoricadara
  • 6 dkg parmezán sajt
  • só, bors, kakukkfű
  • 8 dl víz

 

 


 

Elkészítés:

 

Forró olajon megfuttatjuk a korábban apróra vágott hagymát, majd hozzáadjuk az apró kockára vágott húst is. Nagy lángon megpirítjuk és sózzuk, borsozzuk. Ezt követően rászórjuk a kockára vágott zöldségeket, összeforgatjuk, megszórjuk egy csipetnyi kakukkfűvel. Ha megvagyunk, felöntjük két deci vízzel, lefedjük és lassú tűzön megpároljuk.

 

Eközben egy másik edényben a 8 dl vizet megsózzuk és felforraljuk. beleszórjuk a kukoricadarát és keverve, lassú tűzön addig főzzük, míg a kukoricaszemek meg nem puhulnak. Ha ez megtörtént, levesszük a tűzről és hozzákeverjük a parmezánt is.

 IMG_5075.JPG

 

Végezetül egy tepsit vagy hőálló tálat kiolajozunk, beleterítjük a polenta felét, erre tesszük a húsos ragut (leszűrve, lé nélkül), majd a polenta másik fele. 180 fokos sütőben körülbelül 30-35 perc alatt pirosra sütjük. Amikor elkészült 10-15 percet pihentetjük és forrón tálaljuk.

 

IMG_5076.JPG

IMG_5077.JPG

IMG_5079.JPG

IMG_5093.JPG

Jó étvágyat kívánok!

 

KT

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása