Twitteren ígéretet tettem, hogy ha a frissen indult facebookos page eléri a 25 fős létszámot, akkor új poszttal örvendeztetem meg a nagyérdeműt. Össze is jött hamar, így nem maradt más hátra, minthogy betartva ígéretem megírjam a posztot. A mai bejegyzés egy korábban elkészített étel lesz, amit úgy nagyjából 1,5-2 hete csinálhattam egy hétvégi ebédnek. Egyszerű, finom és ízletes. Mit is mondhatnék még, egyszerűen imádom. Csapjunk is a lovak közé!

Vegyük az alapanyagokat és alaposan mossuk el, pucoljuk meg a hagymát, sárgarépát és a gyökereket. Én krumplihámozóval szoktam, de akad aki a kiskésre esküszik. Kinek a pap kinek a ... ugyebár. Felkarikázzuk őket és egy tálba tesszük. A hagymát, paradicsomot és a parikát nem bántjuk, azok egyben kellenek!

Ha ezekkel megvagyunk kevés olajat felhevítünk, majd ráöntjük a borsókat, óvatosan kicsit megforgatjuk, megmozgatjuk, mert nem szeretnék ha a borsó összetörne vagy netán elpépesedne ugye!? Ha kicsit összeesett akkor levesszük a tűzről. Megszórjuk sóval borssal, és pirospaprikával. Megforgatjuk, megrázzuk.

Most pedig fogjuk az összes zöldséget és szépen rátesszük a borsóra. (tipp: én csirkeaprólékot is szoktam beletenni. Tudom, hogy sok helyen nem szokás, illetve vannak akik nem szeretik vagy nem tudják elképzelni, de én így szocializálódtam és szerintem nagyon jó ízt ad neki!). Majd mindezek után felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje az egészet és közepes lángon főni hagyjuk addig míg fel nem forrt, onnantól kezdve fedőt rátéve, de kis rést hagyva kisebb lángon főzzük míg a hús meg nem puhul.

Innentől nincs más dolgunk, mint időnként megkevergetni, de csak óvatosan. Figyeljünk arra, hogy se a hagyma, se a paradicsom, se a paprika ne főljön szét. Ha a hús nem puhul meg, mikor az említett zöldségek kezdenek szétfőni, csak szedjük ki őket, tegyük be egy kisebb tálba, tányérba. (Ezeket a leves elkészülte után mindenképpen kiszedem a levesből, de aki szereti nyugodtan benne hagyhatja.)

Ha a hús megpuhult és a répák is kellően puhává főttek, akkor hozzáadjuk a csipetkéket. Persze ez is opcionális, én nagyon szeretem! Csipetke elkészítése nagyon egyszerű! A receptet szó szerint idézem, mert én is így szoktam csinálni, ez a huszonvalahány éves kis szakácskönyvemből van.

"A lisztet munkalapra szitáljuk, kis dombocskát formálunk belőle, közepébe pedig mélyedést készítünk. Belecsúsztatjuk a tojást, hozzáadunk 1-2 csipet sót, majd villával kissé felverjük. Alaposan összegyúrjuk, cipót formálunk belőle, majd lisztezett kézzel babszemnyi darabokat "csipkedünk" ki a tésztából - innen a neve."

Ezek után a kis darabokat hozzáadjuk a leveshez, 1-2 percig továbbfőzzük, majd elzárjuk a gázt és 5 percig fedővel a tetején állni hagyjuk. El is készült a levesünk. Jó étvágyat kívánok hozzá!

Hozzávalók:

Leveshez

  • 0,5 kg borsó (lehetőleg ne gyorsfagyasztott),
  • 2 db jól megtermett sárgarépa,
  • 2 db fehérrépa,
  • 1 db nagy vagy 2 db kisebb vöröshagyma,
  • 1 db paradicsom,
  • 1 db zöldpaprika (aki nem szereti a csípőst tehet bele sima tv paprikát), 
  • csirkeaprólék (2db comb, 2db elülső szárny, 2db hátsószárny esetleg nyak),

Csipetkéhez

  • 10 dkg finomliszt,
  • 1 tojás,

 

A hétvégén pedig egy kérést fogok teljesíteni, még pedig a gazpacho-t fogom elkészíteni, ami egy finom spanyol leves zöldségekből. Egyszóval megéri majd visszatérni a Kockás Abroszra!

Ha bármilyen kívánságod, ötleted van, hogy mi szerepeljen az abroszon, írd meg nekem emailben a k.abrosz@gmail.com-ra és hamarosan viszontláthatod kedvenc ételedet!

K.T.

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása