Az elmúlt időben több hirdetésre is felfigyeltem, ami halászlével kapcsolatos, hiszen augusztus végén több helyszínen is -többek közt Dabason és Szegeden- rendeznek a nyár utolsó hétvégéjén halászléfőző versenyt! Ez egy olyan étel, amit elég sokféleképp szokták készíteni és fogyasztani, így előre leszögezem, nem az én halászlém a legjobb megoldás, de én így szeretem! Nézzük akkor a halászlé kalandos útját a bográcstól a Kockás Abroszig!

Hozzávalók (6-8 személyre):

  • 2 kg alaplének való hal (fej, farokuszony etc., ilyet sok helyen lehet kapni külön)
  • 4 kg hal (esetemben ponty, keszeg, busa)
  • halsűrítmény/halászlékocka
  • olaj
  • 4 fej hagyma
  • 2 db paradicsom
  • 2 db tv paprika
  • pirospaprika, só, bors
  • halászlétészta

 

Kezdésként feldaraboljuk a halakat. Ez a lépés megspórolható, ha a hentesnél vagy a boltban feldaraboltatjuk. Ezt követően ha akarjuk, apróra vágjuk a hagymát, de bele lehet tenni egészben is, ízlés kérdése. Én mindenesetre az apróra vágást javaslom! A hagyma után a paradicsomot felkockázzuk, a paprikákat pedig négybe vágjuk! Fogjuk a bográcsunkat és alágyújtunk és beletesszük a hagymát, az alaplébe való haldarabokat illetve a többi hal fejét és farkát is, majd felöntjük kilónként 1 liter vízzel! Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk pirospaprikával. Hagyjuk főni 1,5-2 órát!

 

 

 

Miután letelt 1,5-2 óra és kellőképp megfőtt, fogunk egy másik (nagy) edényt és kevés olajat öntünk az aljába, hozzáadjuk a halsűrítményt és elkeverjük. A bográcsban lévő haldarabokat egy tálba szedjük. A fejekre és farkakra nem lesz szükségünk. Ezt követően egy nagy szűrő segítségével szépen átszűrjük a levet a bográcsból az edénybe. Mindent, ami a szűrőn fennmaradt szintén a haldarabos tálba tesszük. 

Szűrés után a félrepakolt haldarabok közül (kivétel a fej és a farok) kiszedjük a nagyobb halcsontokat, szálkákat, majd a maradékot ledarálom.

Ha megvagyunk vele fogjuk a hallevünket és a ledarált finomságokat és apránként szűrőbe helyezzük és átmossuk, belenyomkodjuk. Ami fennakad a szűrőn, azt nyugodt szívvel kidobhatjuk,nem lesz rá szükségünk!

Végezetül már csak két dolgunk maradt hátra. Az egyik, hogy a levet visszatesszük a tűzre és a maradék halszeleteket (4 kg fej és farok nélkül) lehetőség szerint egy kis szűrőben vagy ahhoz hasonló kellékben beleengedjük egy 10-15 percre, amíg megfő, majd kivesszük és külön tálaljuk! A halászlé mellé én halászlétésztát szoktam főzni!

Azt még érdemes tudni, hogy alaplét is lehet külön kapni, de én úgy vélem, hogy a saját sokkal jobb, mint esetlegesen a boltban vásárolt. Az alapléhez mindenképpen próbáljunk meg többféle halat választani. Minél több, annál jobb alapon!

Remélem elfogja nyerni a tetszéseteket. Mint az elején leszögeztem, ez csak egyféle mód, én így szeretem, nem egy szentírás!

Jó étvágyat kívánok az ebédhez mindenkinek!

KT

 

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása