Mai bejegyzésemre bevallom őszintén régóta készültem, de valami mindig közbejött, de aztán ma végre szerencsésen álltak a csillagok is, így sikerült elkészíteni. Először ezt egy ismerősöm mutatta nekem, majd miután belakmároztunk belőle 2 órán át csak vegetáltunk, annyira jóllaktunk. Szóval az ötlet @_Phelan_-tól származik, de persze kicsit alakítottam azóta rajta, így számomra még jobb lett. Nézzük akkor mi is sült ki az egészből!

Kezdetnek leszögezem, hogy az étel elkészítéséhez pontosan 45 percre volt szükségem, tehát nem egy nagy vászizdász. Vegyük sorra, hogy akkor mi is kell hozzá. Szükségünk lesz csirkére, minél több fajta sajtra, néhány zöldségre, fűszerekre plusz egy nagyobbacska edényre, serpenyőre.

 Hozzávalók:

  • 0,5 kg csirkemell
  • 200 g füstölt sajt
  • 200 g trapista/edami sajt
  • 1 db zöldpaprika (opcionális)
  • 1 db tv paprika
  • 2 db lilahagyma
  • 450 g 12%-os tejföl
  • 1 doboz sajtkrém

 

 Lássunk akkor hozzá! Jó alaposan mossuk meg a csirkemellet a zöldségekkel együtt. Ezután fogjuk meg a csirkemelleket, vágjuk fel nem túl vastag csíkokra. Tegyük be egy kisebb tálba, szórjuk be sóval, borssal és majorannával, majd keverjük össze és hagyjuk kicsit állni. Amíg a hús áll, felvágjuk a zöldségeket. A paprikákat karikára, a hagymát pedig félbe, majd csíkokra. Ha nem akarjuk túl csípősre készíteni, egyszerűen hagyjuk ki a zöldpaprikát, és helyettesítsük még egy tv paprikával. Ezután jöhetnek a sajtok. Én füstölt és edami sajtot választottam. Fogjuk és vékony szeletekre vágjuk őket. Ha megvagyunk tegyünk fel a tűzre a serpenyőt/edényt nagyon kevés olajjal és hevítsük fel. Majd mikor olaj kellőképp forró, tegyük bele a csirkemellcsíkokat és pirítsuk meg.

 Ha már megpirult, akkor a feldarabolt zöldségeket és rádobjuk a csirkére, összekeverjük, majd 2-3 perc múlva lefedjük. Időnként megkevergetve addig hagyjuk puhulni, amíg a zöldségek össze nem estek. Ha ez bekövetkezett, akkor újból nyúlhatunk a fűszerekhez. Én borsot, chilit, majorannát és egy kis kakukkfüvet tettem bele. Kakukkfűvel csak óvatosan, nagyon erős íze van! Keverjük meg, majd rakjuk vissza a fedőt és hagyjuk tovább sülni-főni! 

Miután a hús és a zöldségek megpuhultak, fogjuk a sajtrémünket és jól hozzáadjuk, majd elkeverjük. Hagyjuk, hogy felforrjon, kicsit hígabbá váljon majd hozzáadjuk a tejfelt is. Összekeverjük és hagyjuk felforrni. Forrástól számítva 3-5 percig főzzük, majd jöhetnek a sajtok.

Miután belepakoltuk a vékony sajtszeletkéket keverjük össze a szósszal és addig főzzük -sűrű kevergetés mellett-, amíg az egész szósz krémessé nem válik! És gyakorlatilag kész is vagyunk, már csak a köretet kell csinálni. Amíg a köret elkészül, zárjuk el a tűzhelyet és hagyjuk összeállni a szószt.

Én zöldköretet csináltam mellé az étrendem miatt, de rizzsel is fogyasztható, ám az ideális köret szerintem durumtészta. Elsősorban penne, de makaróni tésztával is nagyon ízletes párosítás. 

Laktató és addiktív étel. Vigyázat, hamar rá lehet szokni! Remélem mindenkinek tetszett!

 

Ha esetleg valaki kedvet kapna és megcsinálná, fotózza le a végeredményt és küldje el nekem a k.abrosz@gmail.com-ra és közhírré teszem a blogon!

KT

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása