Ahogy ígértem az előző posztban, most belevágunk a lecsóba, vagyis inkább a lasagnéba, ahogy tetszik. Az ötlet onnan jött, hogy délután gondoltam egyet, hogy valami tésztafélét kellene csinálni. Tudtam, mi van a hűtőben, és kitaláltam egy új fajta vega lasagnét kicsit egyedien. Nézzük is akkor a szükséges hozzávalókat:

 

  • 1 fej hagyma
  • 1 zöldpaprika
  • 15 dkg lilakáposzta
  • 4db paradicsom
  • rukkola ízlés szerint
  • Lasagnelap
  • 3dl paradicsomszósz (lehetőleg házi, ha nincs, akkor bolti is jó)
  • 1 tv paprika
  • 8 szem olivabogyó
  • reszelt sajt (mennyiség/minőség igény szerint)

 

 

Miután jól megmostuk a zöldségeket, először daraboljuk fel a káposztát viszonylag apróra, majd a hagymát is csíkokra, a paprikát pedig karikázzuk fel.

Egy öblös serpenyőben (vagy tálban) forraljunk fel egy kevéske olajat, majd tegyük rá a káposztát. Miután picit megkapattuk és megforgattuk, tegyük rá a fedőt és hagyjuk puhulni. Ha félig megpuhult, adjuk hozzá a hagymát, a felkarikázott paprikát és a ketté vagy négy felé vágott olivákat. 

Kicsit pirítsuk, majd vissza a fedőt. Miközben közepes lángon puhul, vegyünk elő egy hőálló tálat, tepsit, bármi használhatót, amit be lehet tenni a sütőbe és kéznél van otthon, majd vajazzuk ki az alját. Ezután karikázzuk fel a paradicsomot (de előtte mindenképp mossunk kezet, ugyanis vajas kézzel nehéz lesz feldarabolni a paradicsomot). A finnyásabbak nyugodtan meghámozhatják a paradicsomot. Ha kellőképp megpuhult a paprika és a hagyma, dobjuk rá a paradicsomot, öntsünk bele fél deci vizet, majd fűszerezzük meg ízlés szerint. Én oreganóval, borssal, majorannával, chilivel és rukkolával ízesítettem, persze chilit azt csak mértékkel, nem szabad túl erősnek lennie. Fedjük vissza és hagyjuk, hogy a paradicsom is megpuhuljon. Ha ez bekövetkezett, akkor jöhet a 3 dl paradicsomszósz. Öntsük bele, keverjük össze és rottyantsuk össze egy kicsit (forrástól számítva 3-4 perc). Majd el is felejtettem: melegítsük elő a sütőt 200 fokra!



Ha megvan a szósz, hagyjuk állni és mi addig pakoljuk le a kivajazott edénybe a lasagnelapokat. Miután leraktuk az első réteget, öntsük vagy szedjünk rá a szószból, és fedjük le lasagnelapokkal. Ezt addig folytassuk, amíg van lapunk és szószunk, de arra ügyeljünk, hogy a végén szósz legyen felül. Tegyük be a sütőbe és várjuk a sült galambot! Vagyis lasagnét, mindig keverem. 20-25 percig süssük, majd szórjuk rá a reszelt sajtot és tegyük vissza egy 10 percre. Ezek az időintervallumok persze villanysütőre vannak optimalizálva - ez de szép volt (a szerk).

Mikor a sajt aranybarnára pirult, vegyük ki és hagyjuk kicsit kihűlni, majd mikor kissé összeállt, lehet tálalni.

Remélem tetszik, amit láttatok, ha valaki esetleg kedvet kapna hozzá, 1 óra alatt el lehet készíteni mindenféle por és hasonló anyagok nélkül. Nekem nagyon ízlett, csak nem vártam meg, hogy kihűljön, de az íze fergeteges! Vagyis csak volt, mert befaltam mindet.

KT

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása