479223352.jpg

Szenteste napján karácsonyi édességeket felvonultató rovatunk következik, méghozzá egy kedves ismerősöm jóvoltából. Egy kis hebrencs, aranyos lánytól, akinél nem sok embernek van jobb humora, és mint kiderült, a konyhában sem mozog idegenül. Olvassátok szeretettel Brigi írását itt nálunk a Kockás Abrsozon.

 

Nem vagyok nagy sütős ezért hazudnék ha azt mondanám, hogy mértem hozzá a dolgokat. Egyedül a négy tojást tartottam be, mint mennyiséget. Szerintem ez egy olyan "süti", amit ha folyamatosan kóstolgatsz úgyis érzed, hogy neked mikor fincsi.

 

Hozzávalók: 

 

Tészta:

  • 70dkg háztartási keksz por (vagy darált háztartási keksz? hogy mondják? :DDD mindegy érted te :D)
  • 1dl rum (én kettőt hármat is hozzáöntöttem :DDDD) vagy rum aroma ugyebáááár
  • 40dkg darált dió
  • 40dkg porcukor
  • 6dkg kakaó (na én ezt hagytam ki és értelemszerűen zöld ételfestéket öntöttem hozzá, hogy ne barna hanem karifa színű legyen. hja és ennyivel több keksz port vagy mit öntöttem hozzá)
  • 4 egész tojás
  • 20 dkg ráma

 

Töltelék:

  • 20 dkg ráma (én nem azt raktam bele hanem mascarponet)
  • 15dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás pudingból
  • fél liter tejjel

 

Talpa:

  • soksoksok fincsi albert keksz ( 1 csomag :D)
 
 
Nem vagyok nagy sütős ezért hazudnék ha azt mondanám, hogy mértem hozzá a dolgokat. Egyedül a négy tojást tartottam be, mint mennyiséget. Szerintem ez egy olyan "süti", amit ha folyamatosan kóstolgatsz úgyis érzed, hogy neked mikor fincsi.
 
Kezdésként megfőzzük az öntetünket. A tejet a rámával, porcukorral és vaniliás pudingporral készre főzzük, majd félre rakjuk. 

Nem nagy ördöngösség. Összekeverjük a tésztához a hozzávalókat, és bámm kész a tészta. Arra kell figyelni, hogy ne legyen túl puha mert akkor nem tudjuk majd kiszedni a formából. Én szöszmötöltem vele az első körben mert elragadott a hév és jó sok rumot öntöttem bele, aztán gyúrhattam hozzá még jó sok kekszport

Ha ez kész akkor szerintem még hűtőbe is lehet pakolni kicsit, bár az se jó ha túl kemény. 
Utána megcsináljuk a tölteléket, előbb a pudingot aztán ahhoz hozzákeverjük a cuccokat.

Ezek után formába töltjük. Nekünk van egy formánk amit valami piacról szerzett anyum... megpróbálom most gyorsan kideríteni mi a neve de fogalmam sincs, így íme néhány kép róla: 

 

forma.jpg

 

A lényeg, hogy a kis tölcsérszerű részt kiszeded a közepéből, a tésztából kis gombócot gyúrsz (vagy amekkora fenyőfát szeretnél. ), azt belerakod az összecsukott formába, megfogod a kis tölcsért és belenyomod a közepébe. Aztán előbb kiszeded a kis tölcsért, utána szétnyitod a formát és kiszeded a karácsonyfa formát, aminek üreges a belseje. Ebbe az üregbe töltesz a krémből és utána betapasztod egy albert keksszel és kész. Egy napig hagyni kell állni mert akkor lesz jó puha a keksz.

Én színes szórócukorkát öntöttem rá a tetejére meg hópihés szórócukrot szúrtam "csillagdísznek". De végül is ezt mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Jó étvágyat kívánunk hozzá. :)

Brigi
 

 

 

 

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása