2011-11-11 16.29.56.jpg 

 

A tegnapi nap beszélgettem egy barátommal és a gasztronómia területére tévedve szóba került a paprikás krumpli is. Hamar kiderült, hogy Péter nem tudja, hogy is kell készíteni egy igazán jó paprikás krumplit. Én úgy vagyok vele, hogy egy jó paprikás krumplit minden épkézláb embernek tudnia kell csinálni, ezért döntöttem úgy, hogy vacsorára bizony ma az lesz nálunk, és a Petivel egy cipőben járók kedvéért posztot is írok belőle az Abroszra. Úgy is mondhatnám, ez egy férfias, agglegény fogás. Nézzük akkor, hogy is kell csinálni egy jó kis paprikás krumplit.

 

Hozzávalók:

  • 8 db krumpli
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 pár virsli és/vagy 50 dkg lecsókolbász
  • 15 dkg parasztkolbász
  • 1 db paradicsom
  • só,bors, pirospaprika, olaj, víz

 

Első lépésként kevés olajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát, majd félrehúzzuk a tűzről és megszórom 2-3 teáskanálnyi pirospaprikával és jól átforgatom. Ezt követően hozzáadom a felkarikázott parasztkolbászt, amennyiben kerül bele. Én tettem, mert szerintem jó, ha van benne. Megforgatom, hagyom, hogy kicsit megkapja, majd hozzáadom a megpucolt és kockára vágott krumplit és felöntöm annyi vízzel, hogy az éppen ellepje.

 

Ennél a pontnál hozzáadom a kockára vagy karikára vágott paradicsomot (ez ízlés kérdése), és megszórom sóval, borssal (ez szintén csak ízlés kérdése, én nem rajongok a sóért, de a kedves párom viszont imádja, így muszáj). Amikor a krumpli már majdnem megfőtt, hozzáadjuk a karikára vágott virslit és kolbászt, majd 5-6 perc alatt készre főzzük.

 

Tálaláskor ideális kísérő lehet mellé egy kis almapaprika (akár töltve is), vagy esetleg kovászos uborka. Én nem kívántam ezeket most, így szimplán kenyérrel fogyasztottam el. Higyjétek el, nagyon finom volt! 

 

2011-11-11 16.30.53.jpg

 

Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá, akkor jó étvágyat kívánok neki!

 

KT

 

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása