Mielőtt belekezdtem a poszt megírásába, kíváncsiságból végignéztem a kedvenc gasztroblogjaim, hogy ők miként készítik a brassóit. Be kell valljam, sok újdonságot olvastam, és akadtak olyan ötletek is, amit legközelebb mindenképpen ki fogok próbálni! Na de térjünk vissza a saját brassóimhoz, ami lehet, hogy eltér a megszokottól, de én így tanultam, így szeretem, és ez egy blog, nem pedig gasztronómiai kislexikon. Ezt szeretném veletek megosztani, itt a Kockás Abroszon! Két héten belül kétszer is elkészítettem ezt, ezért különbözőek a képek!

Hozzávalók:

  • 1 kg sertéscomb
  • 15 dkg füstölt szalonna
  • 2 nagy fej hagyma kockára vágva
  • 4 gerezd fokhagyma zúzva
  • 1 kg krumpli meghámozva, hasábokra/kockára vágva
  • só, bors, pirospaprika, majoranna

 

A hagymát apró kockákra, a húst vékony és rövid csíkokra, a szalonnát pedig apróra vágjuk. Egy lábosban feltesszük a hagymát sülni egészen addig, míg üveges nem lesz. Ekkor hozzáadjuk a húst, és jól összekeverjük. A húst addig forgatjuk, míg az összes meg nem pirult. Megszórjuk sóval, borssal, majorannával és pirospaprikával, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Összeforgatjuk és rátesszük a fedőt és közepes lángon főzzük.

Eközben egy serpenyőben odatesszük a szalonnát és megsütjük, majd ha kész, a serpenyőben állni hagyjuk. Eközben időnként kevergetve figyelünk a húsra is (ekkorra már levet eresztett, ha figyelünk nem fog leégni).

Körülbelül 30 perc alatt puhára pároljuk, majd mikor puha a hús a serpenyő tartalmát (szalonna és a belőle kisült zsír) hozzáadjuk a húshoz, összeforgatjuk és visszatesszük még 5 percre a fedőt. Ekkor, ha mindent jól csináltunk, kevéske de jó sűrű szaftunk lett.

A folyamatok közt kisütjük a krumplit, majd a krumplira szedjük a húst és kevés szafttal, savanyúsággal tálaljuk.

KT.

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása