A hétvégén rántott karfiolt szerettem volna csinálni, ám nem akartam a panírozással pepecselni, meg egy kicsit másra is vágytam, ezért esett a választásom a prézlis-tejfölös karfiolra. Így tehát mai posztunk főszereplője egy olyan étel, amely mind a vegáknak, mind pedig mindenevőknek ideális ebéd vagy vacsora lehet. Könnyen elkészíthető és emellett szerintem laktató is. Nézzük, hogyan is készül a prézlis-tejfölös karfiol nálunk, a Kockás Abroszon.

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol
  • 6-7 evőkanál zsemlemorzsa
  • olaj
  • 1 db 450 g-os tejföl

 

Első körben félpuhára főzzük, pároljuk a feldarabolt karfiolt. Utána fogunk egy lehetőleg magasabb falú serpenyőt és féldeci olajat felhevítünk. Ha az olajunk felmelegedett, hozzáadjuk apránként a zsemlemorzsát úgy, hogy közben folyamatosan kevergetjük, fontos, hogy sima maradjon! Mikor szép barnára pirult, akkor hozzáadjuk apránként a karfiolt és összerázzuk. Ehhez egy kis kézügyességre szükségünk lesz!

Ha összeráztuk, egy kivajazott jénai tálba vagy tepsibe tesszük, amíg az összes karfiolunk bele nem került. A maradék prézlit a karfiol tetejére öntjük, eloszlatjuk és meglocsoljuk a tejföllel.

Sütőbe tesszük, és készre sütjük -villanysütőben- nagyjából 30-40 perc alatt. Extraként a tetejére kis sajtot is reszelhetünk! Én céklával tálaltam.

Jó étvágyat kívánok hozzá, ha esetleg valaki megcsinálná!

KT

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása