Császármorzsa

2012-02-01 13.17.43.jpg

Nálunk a palacsintán és tejespitén túl a császármorzsa az a klasszikus, gyorsan elkészíthető nyalánkság, ami viszonylag sűrűn kerül az asztalra. Én viszont már elég régen csináltam, és gondoltam, kicsit kísérletezgetek vele. Korábban mindig hígabb, felturbózott palacsintatésztából készítettem, de mivel ezt nehéz forgatni, ezért döntöttem úgy, hogy ezúttal kicsit másképp készítem el. Nézzétek meg, hogy készül tehát a még könnyebben kivitelezhető császármorzsa a Kockás Abroszon. 



Hozzávalók:

 

  • fél liter tej
  • 20 dkg búzadara
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás (különválasztva)
  • pici margarin
  • lekvár

 

Elkészítés:

 

A tejet a cukorral és a vaníliás cukorral felforraljuk. Ha ez megtörtént, lekapcsoljuk és hozzáadjuk a búzadarát. Így egy tejbegríz keletkezik, amit jönni hagyunk, míg a tojásfehérjéket habbá verjük. A sárgákat egy villa segítségével eldolgozzuk a grízben majd a habot is hozzáadjuk. Tipp: könnyebb eldolgozni egyenletesre, ha ezt is robotgéppel csináljuk, ugyanis eléggé ragacsos a tészta.

 

Egy magasabb falú palacsintasütőben vagy serpenyőben pici margarint felforrosítunk úgy, hogy épp csak befedje az edény alját. Simítsuk bele a tészta felét vékonyan (két adag készül el ennyi tésztából). Megvárjuk, míg megszilárdul és megpirul annyira, hogy egy lapos fakanál segítségével át tudjuk fordítani. Ha szétesik, az sem gond, a lényeg, hogy mindenhol forgassuk át a másik felére. Amikor már az is pirul, tépkedjük apró darabokra és kb. fél percnyi kevergetés után szedjük ki.

 

Lekvárral tálaljuk. Mi egy kis szeletelt mandulával is megbolondítottuk.

 

Jó étvágyat!

 

SR

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása