2012-01-18 11.13.30.jpg

Amikor az ember azon gondolkozik a hidegebb, borongósabb téli napokon, hogy mivel dobhatná fel kicsit a hangulatát, mindenképpen érdemes számításba venni a sült almát, vagyis pontosabban annak erejét. Hiszen remekül illik a tél hangulatához egy kicsit savanykás és mégis édeskés édesség némi dióval és csokival. Azt gondolom nem kell ennél több érv, engem simán meggyőzött ennyi is. Aki még mindig idegenkedne, annak el kell áruljam, elkészítése összesen 30 percet vesz igénybe és nem igényel semmiféle extra tudást, csupán egy kis kézügyességet. Az előző kis merengésem után, a sült alma kétféle elkészítési módját szeretném nektek bemutatni. Azt a módot, ahogy én csinálom, ahogy én szeretem. Lássuk tehát, hogy is készült a sült alma itt nálunk, a Kockás Abroszon.

 

Hozzávalók:

  • alma
  • dió (házilag darált a legjobb, de bolti is megteszi)
  • méz
  • étcsokoládé
  • fahéj

 

 

Kezdetnek az almák magházaitól kell megválnunk. Ezt kétféleképpen érhetjük el, az egyik, hogy levágjuk az almánk tetejét és úgy vájjuk ki a magházat, a másik pedig, hogy azt alma tetején körben vájjuk ki. Én az utóbbi variációt választottam. 

alma.jpg

 

Következő lépésünk az lesz, hogy a sütőt előmelegítjük 160-170 fokra, majd megcsináljuk a mézes-diós keverékünket. Fogunk egy kis mézet, aminek a mennyisége attól függ, hogy mennyi almát sütünk. Én 4 almához nagyjából 6-7 evőkanál mézet használtam fel. A mézet egy mikrózható tálba tesszük és jól felmelegítjük (ezt persze tehetjük gőz felett is, kinek, hogy tetszik), majd hozzáadjuk a diót, fahéjat és egy masszívabb masszává keverjük össze.

 

Ha megvan, szépen megtöltjük vele az almáinkat úgy, hogy közben figyelünk arra, hogy ne töltsük túl, hiszen sütés közben felforr és kifuthat, ha túl sokat teszünk bele. Minimum a feléig, maximum a 3/4-éig töltsük.

2012-01-18 10.23.25b.jpg

 

Ezt követően két lehetőségünk van. Az első, hogy az almáinkat csak szimplán sütőpapírra tesszük és berakjuk a sütőbe 15, maximum 20 percre sülni. A második, hogy az almákat lazán, nem túl szorosan egy alufóliába csomagoljuk és úgy tesszük be a sütőbe. Mindkét verzió nagyon finom lesz, csak arra kell ügyelni, hogy ne süssük túl!

2012-01-18 10.16.50.jpg

 

Kivesszük az almákat a sütőből, csokit reszelünk rá és tálaljuk.

2012-01-18 11.11.57.jpg

 

Remélem meghoztam a kedvet egy kis sült alma készítéséhez.

 

Jó étvágyat kívánok hozzá!

 

KT 

 

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása