Mivel szilveszter délután/este is még a konyhában serénykedtem, megfogadtam, hogy az újévben az első héten nem főzök/sütök semmit sem. Abban a percben ezt komolyan is gondoltam, ám ma sajnos gyengének bizonyultam és elbuktam. Ezt persze később, miután megkóstoltam a kísértésem eredményét, nem bántam meg. Körülbelül 2-3 hete mondogatom magamnak, hogy "itt ez az ananász, jó lenne valami finomat készíteni belőle", de valahogy erre eddig nem került sor. Leszámítva a lustaságot, az ananász önmagában egy nagyon finom egzotikusnak nevezhető gyümölcs, melyet igazándiból sok mindenre fel lehet használni, legyen szó süteményről, vagy egyéb ételről. A kis kitérő után nézzük akkor, miként is készül a meggyes ananász sütemény Kockás Abrosz módra.

 

Az ananászról egy dolgot jegyeznék meg, ami mellett nem szabad elmenni, ha ananászos fogást készítünk: mindig friss ananászt használjunk, a konzervest pedig felejtsük el. A sütemény alapját egy jól bevált recept képezi, ám itt-ott változtattam rajta a saját szájízem szerint. A legtöbb esetben amúgy sem szeretek egy az egyben átvenni bevált recepteket, mivel abban semmi izgalom nincs. Mindig izgalmasabb belecsempészni kis módosításokat, persze csak mértékkel, a józan ész keretein belül.

 

Hozzávalók:

  • 1 egész ananász
  • néhány szem meggybefőtt
  • 7 dkg sütőmargarin
  • 10+15 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 10 dkg liszt
  • 6 evőkanál  meggylé a befőttből
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 mokkáskanál  sütőpor
  • 2 evőkanál kókuszreszelék
  • sütőforma 

 

Kezdésként megpucolom az ananászt, majd karikákra vágom és a keményebb közepét egy kis körben kivágom.

 

Megolvasztom a margarint, beleöntöm egy kerek sütőformába, majd egyenletesen eloszlatom rajta a 10 dkg cukrot. Ezt követően az ananászkarikákat rakom a formába (szépen körbe, majd egyet középre) és ezt követik a meggy darabkák, amiket a hiányos részekbe teszünk.

 

A sütőt előmelegítem 180 fokra.

 

A lisztet, a sütőport és a vaníliáscukrot egy kis tálban elkeverem. Fogok két tojást és beleütöm egy mély tálba, majd kézi mixerrel addig keverem, míg be nem sűrűsödik. Fokozatosan hozzáadom a cukrot, elkeverem. Közepes fokozaton hozzáadom a meggylevet, szintén elkeverem. Ezek után legkisebb fokozaton keverve hozzáadom a lisztet és a hozzáadott alapanyagokat. Addig keverem amíg sima nem lesz és ráöntöm a tésztát a gyümölcsökre.

 

Sütőbe rakom és 40-45 percig sütöm. Amikor megsült, egy tányérra rögtön kiborítom, de a formát rajta hagyom körülbelül 5 percig. Megszórom egy kis kókuszreszelékkel, leveszem róla a formát és megvárom míg teljesen kihűlt, majd szeltekre vágva tálalom.

 

Jó étvágyat hozzá!

 

KT

-->
Megjegyzések
Badó Andrea © 2011 (sitebuild)
süti beállítások módosítása